Treceți la conținutul principal

Poljot 3133

Inainte de a prezenta o serie de poze cu un ceas Poljot in care se gaseste acest mecanism Poljot 3133, consider necesara prezentarea catorva date istorice si tehnice despre acest calibru.

Ceasurile Poljot echipate cu calibrul 3133 au fost luate in spatiu cosmic de catre cosmonauti din Rusia, Germania, Franta, Ukraina. Un asemnea ceas a obtinut recordul de cel mai lung zbor spatial din istorie.

Cei care au vazut mecanismul Poljot 3133 si un mecanism Valjoux 7734 vor putea observa existenta unor asemanari, dar si deosebiri ce exista intre aceste doua calibre.
Asemanarile se datoreaza faptului ca in anii 1970 rusii au cumparat linia de productie pentru mecanismul Valjoux 7734 de la elvetieni.
Mecanismul Poljot 3133 are cateva imbunatatiri fata de varianta elvetiana, si anume:
+5 rubine - 23 rubine fata de 17.
+batai pe ora 21600 fata de 18000.

Alte diferente intre cele doua calibre sunt vizibile la o verificare amanuntita la:
punte balans
surub fixare levier stop/reset
sistem de schimbare a datei
balans
sistem antisoc balans
rubin inferior al rotii intermediare
parghia pentru stop/reset
pozitia picioruselor cadranului
grosimea mecanismelor
disc calendar

Datele tehnice pentru cal. Poljot 3133 sunt urmatoarele:
Armare manuala
Rubine: 23
Diametru: 31 mm
Inaltimea mecanismului: 7.35 mm
Antisoc
Functii: ora, minute, secundar, data, cronometru 30 min
Frecventa: 21600 batai pe ora
Precizie de la -20 la +40 s/zi
Rezerva de putere: 42 h

Din experienta personala cu acest mecanism as spune ca acest mecanism poate fi reglat pentru precizii de < 5 s/zi si rezerva de mers tine cel putin 60 de ore.
Acest lucru poate fi vazut si in anumite date tehnice pentru accest calibru ce pot fi regasite pe site-urile specializate in vanzarea ceasurilor rusesti, acest calibru este prezentat ca avand o precizie medie de -2 +5 s/zi la o temperatura de ±20°C (±5°C).








































































Comentarii

  1. Bună ziua, felicitări pentru fotografii şi informaţii! Probabil,ceasurile mecanice ruseşti sunt o variantă demnă de luat în calcul. Eu chiar aş vrea să cumpăr un astfel de ceas, însă nu ştiu mare lucru despre mecanisme. Aş dori, dacă se poate, să mă ajutaţi cu un sfat: ce părere aveţi despre ceasurile de pe site-ul russianshop.ro? Mai exact despre Aviator-ul cu mecanism 2614-02? Sunt originale? Rezistente? Cât de cât precise? Merită cumpărate sau în acea sumă ar fi preferabil un Orient automatic? Mulţumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. contactati-ma pe mail: tibichi.ovidiu@yahoo.co.uk si discutam acolo despre ceasurile pe care doriti sa le achizitionati.
    multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua, felicitari pentru site, contine multe informatii interesante. Va rog sa imi dati un sfat, eu am un ceas Poljot calibru 2612, dar merge cam cu 5 minute inainte la o saptamana. Mi se pare in regula, tinand cont ca este mecanic. Tin foarte mult la acest ceas, si as vrea sa imi spuneti daca afecteaza in vre-un fel mecanismul ceasului faptul ca tot la o saptamana eu reglez ceasul.

    RăspundețiȘtergere
  4. este bine ca il fixati o singura data pe saptamana si nu in fiecare zi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut. Scuza-ma ca nu sunt in subiectul postului de mai sus dar am o maaaaare nelamurire si poate ma ajuti . Am un ceas cumparat de tata din Rusia de aproximativ 20 de ani si nu reusesc sa il gasesc pe nicaieri. Ceasul este suflat cu aur ( arata suflat cu aur si avea si o hartiuta agatata pe care scria 18 K ), pe el scrie ,jos, VICTORIA si are sub scris un desen cu un glob pamantesc iar sus are drapelul americii iar pe laterale lauri pe un fond albastru, in mijloc unde sunt limbile este un soare, cifrele sunt romane pe fond alb iar pe spatele ceasului mai scrie 517. Asta este tot si desi am cautat pe google toate scrisurile si prin toae cesurile rusesti nu am gasit absolut nimic. Daca ma poti ajuta ma poti gasi la adresa de messenger ZAHAREL_20 si pot sa iti dau si poze cu ceasul cu pricina. Multumesc anticipat :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut.
    Da-mi un mesaj cu pozele tale la tibichi.ovidiu@yahoo.co.uk

    RăspundețiȘtergere
  7. Aveti si ceasuri de vanzare? Daca da, va rog sa imi trimiteti un mail cu cate o poza si cu pretul. M-ar interesa un ceas mecanic cu data si cu secundar pana in 100 roni daca aveti asa ceva. Mailul meu este: cippriannou@yahoo.com
    Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua, am un ceas mecanic poljot si merge inainte cu 2 minute la 24 de ore, cum as putea sa-l reglez singur fara sa-l mai duc la ceasornicar?

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua.
    Trebuie sa cautati pe intenet cateva instructiuni de baza pentru reglarea avansului.
    Pe scurt trebuie sa mutati acea piesa pin care trece arcul de la balans spre minusul scris pe puntea balansului.
    Dar daca ceasul nu are revizia facuta in ultimii 5 ani atunci orice reglaj nu va fi de durata.

    RăspundețiȘtergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  11. salut,
    Se poate inlocui "sticla" din plexic cu una din cristal mineral curbat ?
    Din ce am masurat eu imi da 30mm. E ok sa comand de 30mm ?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Aici puteti lasa un comentariu.

Postări populare de pe acest blog

Rodina - primul ceas automatic rusesc

Productia primului ceas automatic rusesc a inceput in anul 1956 la 1MChZ - First Moscow Watch Factory/Kirova - ce avea sa devina faimoasa pentru ceasurile Poljot. Aceste ceasuri erau inscriptionate Rodina pe cadran. Numele de Rodina inseamna "motherland" in engleza sau "patria mama". Ceasurile Rodina sunt echipate cu calibrul 2415. Acest calibru are la baza sa un alt calibru foarte cunoscut - calibrul 2408 Kirovskie - la care a fost adaugat modulul mecanismului automatic. Acest lucru face posibila atat armarea ceasului in mod automat, cat si manuala. In literatura de specialitate acest mecanism Rodina poate fi identificat si sub alte denumiri precum 2415A, yH-9M, 41yH. Datele tehnice ale acestui calibru - 2415 - pot fi vizualizate mai jos. Mechanical lever movement Automatic winding Diameter: 24 mm Movement height: 6,8 mm Jewels: 22 Functions: hours, minutes, seconds Shock protection Frequency: 18000 vph Daily rate from -/+45 s/day Power reserve minimum:

Primele ceasuri demontate

Mai jos se gasesc primele trei ceasuri pe care le-am desfacut din curiozitate si din dorinta de a le repara. Primul ceas pe care l-am desfacut a fost un ceas Pobeda cu mecanism 2602 zim-pobeda. Inainta cu 20 minute/24 de ore. Am reusit sa-l desfac si sa pun la loc toate piesele, iar cand a venit randul balansului l-am scapat de la o inaltime de 5 - 10 cm de masa si spiralul s-a incalcit. Al doilea ceas pe care l-am desfacut a fost un Doxa cu mecanism 1147 ETA. Pe acesta l-am desfacut pentru a-i curata cadranul, dar rezultatul nu m-a multumit. Din moment ce am scos cadranul m-am incumetat in a demonta tot mecanismul pentru a vedea ce se afla sub puntile acestuia. Mai jos sunt cateva poze cu etapele parcurse pentru a remedia defectul. Al treilea ceas a fost un Seiko Chronograph cu mecanism 6139. Problema pe care o avea acest ceas era aceea ca acul indicator al minutelor chronographului nu era fixat pe 0 iar secundarul chronographului se oprea la secunda 58-59. Si daca tot am desfacut si

Poljot De Luxe

Dupa lungi cautari am reusit sa intru in posesia unui exemplar Poljot De Luxe Automatic cu 29 rubine. Acest exemplar a fost produs undeva intre anii 1963 si 1975 la 1MChZ - in traducere libera Prima Fabrica din Moscova - care avea sa devina mai tarziu fabrica Poljot. Numele Poljot inseamna zbor. Aceasta schimbare de nume are loc dupa anul 1961, anul in care Yuri Gagarin devine primul om in spatiu purtand la mana un ceas Shturmanskie facut de 1MChZ. Din dorinta de a-si face cunoscute capacitatile tehnice, precum si succesul spatial 1MChZ, acum Poljot, a lansat doua mecanisme noi si anume calibrul Poljot 2415 - Orbita care a intrat in productie in anul 1962 si calibrul Poljot 2416 - Cosmos cu data care a intrat in productie in anul 1963. Aceste mecanisme pot fi intalnite doar in seriile "De Luxe" ale marcii Poljot. Aceste mecanisme au fost proiectate in totalitate de inginerii fabricii Poljot, insa datorita costurilor mari de productie fabrica a fost nevoita sa renunte la produ